söndag 31 mars 2013

Mourinho- favoriten


Det är José Mourinho, the special one, som är favoriten just nu. Nu skriver flera engelska medier att Mourinho ska återvända till Chelsea och det rapporteras om att en muntlig överenskommelse mellan Abramovich och Mourinho har genomförts. Det sägs även att det pratas om ett tre års kontrakt.

"Jag kan återvända någonstans där jag redan har varit."-har Mourinho sagt till media.

Det sägs även att Mourinho har köpt ett hus i västra london, vilket också är ett tecken på att tränaren kanske är på väg till London laget.

Chelsea fansen är oerhört sugna på att välkomna Mourinho till Stamford Bridge igen, han är alltså definitivt en stor favorit, och det verkar som att spelarna också är lika sugna. I Daily Mail säger en nära källa till Frank Lampard att mittfältaren gärna skulle vilja se Mourinho i klubben igen.

"Frank skulle älskat att se Mourinho komma tillbaka igen."-säger nära källan.

José Mourinho som redan har tränat laget förut har kvar sina känslor för laget och menar att han skulle kunna tänka sig Chelsea igen.

"Jag har känslomässiga kopplingar till Chelsea. En dag tror jag att jag måste gå tillbaka till engelsk fotboll igen, till Chelsea eller någon annan klubb."-berättar Mourinho till Daily Mail.


"Chelsea finns i mitt hjärta, så någon dag måste jag gå tillbaka. Vi har ett hus här, vår dotter ska komma tillbaka för att studera i London så det är väldigt normalt för oss."-förklarar portugisen.

Enligt The Daily Express har en nära källa till Roman Abramovich sagt detta: "Chelsea har bestämt sig för att José är den tränaren de vill ha nu."

"Chelsea vill att detta ska hända- och det kommer att hända."-säger nära källan till Roman.


Förutom Mourinho, anses David Moyes också vara ett alternativ för Abramovich just nu skriver brittiska Daily Mail.

Moyes har nu spenderat hela 11 år i Everton och tränaren har inte förlängt kontraktet med laget än. Moyes själv menar att han ska göra det vid slutet av säsongen.


Det man har förstått är att snacket är i full gång mellan Ron Gourlay, Bruce Buck och Abramovich. Det sägs även att ägaren ska gå och kolla läget under en träningspass och fortsätta med diskussionen.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar