tisdag 19 mars 2013

Lampard glad efter 200 gjorda mål. Nytt om Neymar, Conte, Zola och Draxler


I 2-0 vinsten över West Ham lyckades mittfältaren Frank Lampard göra sitt 200:e mål för Chelsea, och detta är givetvis helt fantastiskt! Det var efter Lampards nickmål som vi även tog ledningen i första halvlek och därefter dubblade Eden Hazard resultatet.

"Det var mycket tillfredsställande, både personligt och som ett lag. Vi spelade fantastiskt och vi borde ha vunnit med flera mål, och naturligtvis var det trevligt att göra ett mål."-säger Lampard. 


"Jag tycker att vi spelade bra från starten, och vi fortsatte med det. Vi spelade väldigt snabbt." 

Nu har Frank bara tre mål kvar att göra innan han tar Chelsea rekordet som ligger på 202 mål av Bobby Tambling.

"Det känns bra, jag trodde aldrig att jag skulle komma nära 200 när jag först kom hit, så jag är väldigt stolt över att jag har varit en del av det här laget under en sådan lång tid. Jag är väldigt glad över att jag har bidragit med något som inte kan tas ifrån mig."-förklarar super Frank.

"När jag först signerade för laget tänkte jag att jag skulle nöja mig om jag fick spela 200 matcher, så jag är verkligen glad." 

Lampard är så glad att han bara har Chelsea fansen att tacka för det han har lyckats uppnå i klubben.

"Fansen har varit fantastisk med mig och jag älskar dem. Vi har gått igenom mycket tillsammans."


"Jag kan inte låta bli att uppskatta hur fansen har varit mot mig, så jag har en massa kärlek att ge tillbaka till dem." 

***


Santos stjärnan Neymar har ännu inte lämnat sin klubb, men anfallaren har ändå en dröm som han kommer att försöka uppnå, och det är att prova på att spela i Europa. Neymar har nämnt tre lag som han gärna skulle vilja spela för och det är Barcelona, Real Madrid och Chelsea. 

"Jag drömmer om att få spela i lag så som Barcelona, Real Madrid och Chelsea."-sa Neymar till Esporte Espetacular. 

"Vem skulle inte drömma om att få spela bredvid Messi, Xavi och Iniesta? De är stora spelare."

"Jag vet inte vart jag skulle passa in om jag skrev på för Barca men jag vet att jag har min plats i Santos just nu."

***


Juventus succétränare Antonio Conte har under den senaste tiden medgett att han skulle vilja göra en nystart i något annat land vilket innebär att han skulle vara tvungen att lämna Juventus. Chelsea har varit ett lag som har länkats starkt med Conte då det sägs att Abramovich är väldigt intresserad av italienaren. Nu skriver Sky Sports att tränaren har påstått att han redan kan vara på väg bort från Juventus tidigare. 

Conte har inte medgett när han kan vara på väg men saker och ting börjar gå tränaren på nerverna. Efter lördagsvinsten mot Bologna verkar italienaren ha tänkt till på nytt.

"Även i en civiliserad stad som Bologna var vi hälsade som om det vore ett krig, och dessa saker leder till stor bitterhet."-förklarade Conte efter lördagsmatchen.

"Det är då jag får lust att åka utomlands, då kanske jag kan leva fredligt och lugnt. Men just nu tänker jag bara på Juventus."

***


Chelsea legenden Gianfranco Zola är ännu en tränare som har länkats till klubben, men Zola menar att det bara är Watford som gäller nu och att hans mål är att ta dem till Premier League.

När Zola frågades om han vill ha Chelsea jobbet svarade han så här till The Times: "Jag skulle vilja svara på frågan men jag kan inte göra det. Det skulle vart orättvist mot andra." 

"Den klubben (Chelsea) är speciell för mig, men just nu tänker jag bara på Watford."-förklarade Zola.

***


Enligt Sky Sports är Chelsea, Man United, AC Milan och Inter intresserade av Schalkes mittfältare Julian Draxler. Schalke verkar dock inte vilja sälja 19-åriga talangen och menar att han fortfarande har ett kontrakt med dem. Dessutom har klubben sagt att de vill hålla kvar spelaren så läge som möjligt. 

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar