söndag 3 mars 2013

Fler rafa out skyltar- fler Chelsea förluster


Jag är inte ett stort fan av Rafael Benitez, eller vi kan säga att jag inte alls är ett fan av Rafa, men däremot vill jag mitt lags bästa och just därför förstår jag mig inte på hur vissa trogna Chelsea supportrar kan sitta där på Stamford Bridge och bua ut vår tränare under matcherna.

Först och främst måste vi alltid komma ihåg att det absolut inte var Benitez som valde att komma till Chelsea, utan han blev erbjuden en plats av vår ägare Roman Abramovich. Det kändes väldigt surt när man fick höra vem Roman hade valt som tillfällig tränare eftersom jag inte alls tycker om Benitez. Men sedan när Benitez tillslut fick jobbet och verkligen var vår nya tränare hade jag inget val än att börja heja på honom eftersom jag vill Chelseas bästa.

Det vissa idioter på Stamford Bridge inte förstår är att de inte skapar något positivt när de skämmer ut Rafa under matcherna. Jag förstår inte hur dessa osmarta människor kommer med stora, feta, äckliga skyltar och skriver saker och ting som ska få Rafa att tappa självförtroendet. Vad händer om Benitez nu tappar självförtroendet? Jo, vi kanske inte kan få någon Champions League plats, det kanske inte blir någon FA-Cups vinst och vi kanske måste glömma bort Europa League titeln.


Det är så mycket som står på spel just nu, men ändå vill de att Rafa ska bli ledsen. Han har ju redan sagt att det är tillfälligt, så låt honom vara nu! Han har inget val än att träna laget tills säsongens slut, och det är något vi måste acceptera och respektera. Det känns som att alla alltid glömmer bort vem som egentligen gav honom platsen i laget. Om det är någon ni ska synas för så är det för Abramovich. Nu kanske vissa tänker: Ja, men det är med dessa skyltar och kommentarer vi egentligen vill visa Roman att vi är missnöjda. Då kan jag säga att jo, Roman har säkerligen förstått det, men vare sig Benitez förstår det eller ej så kommer det ändå att göra honom ledsen och ge honom dåligt självförtroende.

Jag har en stark känsla av att det är en massa osmarta människor som står där och har det kul genom att "synas" lite framför kameran och skapa rubriker. Då kan jag säga att ni inte har valt rätt väg, för då har ni verkligen glömt bort Chelsea. Chelsea behöver vår hjälp, och just nu är Rafael Benitez en stor del av Chelsea.

Det är många som blev "sura" efter Rafas uttalanden under en intervju där han berättade att det inte är någon idé att bua ut honom, att han kommer lämna Chelsea efter säsongen och att laget behöver vår stöd. Jag håller med honom helt och hållet, ni får tro vad ni vill om mig, men allt Rafa har sagt är så sant. Jag förstår att han blir sur, jag förstår att han vill att det hela ska sluta och jag förstår att han tycker att vi är en hög dumma och osmarta supportrar. Han vet redan, sedan början att vi ogillar honom starkt.

Nu får det räcka! Nu måste vi börja heja på honom och hoppas på det bästa. Ni behöver inte alls tycka om honom, men ni kan i alla fall heja på honom för Chelseas bästa, eller hur?

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar