tisdag 5 mars 2013

Ba nöjd med hela laget efter West Brom mötet


Demba Ba var den enda spelaren som lyckades göra mål mot West Bromwich förra veckan. Anfallaren är nöjd efter slutresultatet men istället för att prata om sig själv ville han prata om hela laget och påpeka hur bra de presterade tillsammans.

"Vi hade en bra match, alla tillsammans."-säger Demba Ba.

"Kombinationen som vi gjorde var väldigt bra och ja, vi skulle troligen kunna göra flera mål men det räckte med ett."

Chelsea försvaret var ett område som imponerade på Ba väldigt mycket eftersom de såg till att hålla kvar nollan under hela mötet.

"Chelsea spelade den fotboll som jag kom hit för. Vi skapade många chanser och jag vill gratulera försvaret eftersom West Brom inte skapade många chanser, så det var en bra prestation."-förklarar Ba.

Under senaste tiden har Rafael Benitez fått stå ut med mycket från Chelsea supportrarna, men Ba vill klargöra att tränaren har spelarnas fulla stöd.

"Spelarna finns för Benitez, han har vårt fulla stöd.

"På det sättet som vi spelar visar att vi stödjer den som kommer som manager till oss, till laget, till klubben och till fansen. Fansen finns med oss och vi måste prestera till 100 procent för dem."

Matchens mål mot West Brom assisterades fram av David Luiz och Ba som sparkade in bollen, menar att det var perfekt framspelat.

"Det var helt perfekt framspelat. Det var ett smart mål."

Förutom att prata om matchen passade anfallaren även på att berätta hur han känner sig i Chelsea efter flytten från Newcastle.

"Jag har anpassat mig väldigt bra och jag tycker att man kan se det på planen."

"Spelarna är fantastiska här och jag känner mig trygg."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar