torsdag 21 februari 2013

En självsäker Chelsea möter Sparta Prague ikväll


Ikväll är det dags för det andra mötet mot Sparta Prague, men den här gången ska matchen spelas på Stamford Bridge. På Generali Arena blev det en 1-0 vinst förra veckan efter att Oscar hittade målet sent under matchen, så vi har definitivt en fördel ikväll. Rafael Benitez verkar vara oerhört självsäker och positivt med sitt Chelsea just nu.

"Vi har mycket självförtroende, och det är bra att spelarna konkurrerar med varandra, det är viktigt, speciellt om man spelar två gånger i veckan."-säger Rafael Benitez.

"Vi har flera tävlingar nu, vilket är ett problem men det är bra för mig. Det är bra eftersom vi har så många matcher och det är viktigt att hela laget är tillgänglig."-förklarar självsäkra Rafa.

"Jag är ganska positivt, vi har gjort många mål och vårt försvar har varit starkt. Vi måste vinna idag och göra framsteg i tävlingen eftersom vi har svåra matcher framöver. Turneringen är svår, det kan man se genom namnen som finns med."

Nu har Benitez många spelare tillgängliga efter att David Luiz, John Terry, Victor Moses och John Mikel Obi har kommit tillbaka. Detta leder till att tränaren har flera spelare att välja bland och kan även rotera laget så som han tycker är bäst inför ikväll.

"Det är viktigt att vara i form och träna ordentligt. Frank Lampard kommer inte vara med i truppen ikväll. Frank kan göra många mål, det kommer bli fantastiskt för honom och oss om han tar rekordet. Alla vet att han är nära, jag är säker på att spelarna vill hjälpa honom. Det viktigaste är att prestera bra och göra mål."-säger Benitez som ska vila Frank ikväll.

"Demba Ba är inte tillgänglig, och Branislav Ivanovic kommer inte heller vara med."

"Vi har spelat så många matcher, 25 under tre månader. Vi kan inte träna så som vi skulle vilja, och då måste man fortsätta och spela i nästa match."

Den 21-åriga Oscar som blev matchenshjälten förra veckan mot Sparta Prague hoppas på att fortsätter på samma spår ikväll.

"Jag gjorde fem mål i Champions League, nu har jag ett mål i Europa League och jag vill göra flera."-säger mittfältaren.


"Chelsea är en av de största klubben i världen som tävlar i de största tävlingarna, och jag hoppas att jag förbättras och gör bra ifrån mig. Jag hoppas att jag gör viktiga mål."-förklarar brasilianaren.

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar