måndag 19 november 2012

Positiva kommentarer från både Falcao och Di Matteo


Det ryktas väldigt mycket om att Radamel Falcao kan vara på väg till Chelsea nu i januari, och jag skulle välkomna honom med öppna armar om han signerade för oss. Det är en anfallare som många gärna skulle vilja ha med i sina startelvor, och det känns som att Falcao inte ser något hinder till att börja spela i Premier League vilket kan kopplas till Chelsea. Han låter väldigt positiv och det verkar som att anfallaren är ute efter en förändring.

När Radamel ska prata om Chelsea har han bara positivt att säga om laget.

"Chelsea är mästarna av Europa och det finns inte mycket mer att säga."-säger Radamel Falcao till Sky Sports.

"De signerar spelare med hög kvalité fastän de har vunnit Champions League. Deras ambition är klar."

Det visade sig att Falcao hade en favorit i Chelsea en gång i tiden:

"Jag var också ett fan av Gianfranco Zola när jag växte upp."

"Jag skulle inte vara orolig över den fysiska aspekten i Premier League. Jag har gjort mål i Argentina, Portugal och nu Spanien."-förklarar colombianen.

"Jag är säker på att jag kan anpassa mitt spel i vilken liga som helst. Jag skulle välkomna utmaningen i Premier League."

"Jag har tittat på Premier League väldigt länge. Det finns mycket kvalité och det är en spännande liga. Det känns bra att tänka att jag kanske kommer spela där."

Det är givetvis inte bara jag eller ni som har lagt märkte till Falcaos kvaliteter utan vår tränare Roberto Di Matteo verkar också ha gjort det. Robbie förstår att detta är en av världens bästa anfallare.


"Han är förmodligen en av de bästa anfallarna i världen." -säger Di Matteo.

"Hans statistik för mål per match är ganska imponerande, inte bara den här säsongen men från de tre senaste säsongerna, i Porto och Atletico Madrid."

"Varje tränare skulle vilja ha honom i sitt lag."

Även David Luiz har något att säga om Falcao: "Han skulle passa perfekt i truppen. Vi alla skulle bli jätte glada eftersom Falcao skulle bli en stor spelare för vårt lag. Han är väldigt svår att stoppa. Han är en fantastisk anfallare."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar