fredag 12 oktober 2012

Målkalas för Brasilien. MLS visar intresse för Lampard. Bertrand ber om ursäkt. Cech hyllar Chelseaspelarna. Mata glad i Chelsea


Det blev målkalas för brasilianarna i Sverige när de vann med hela 6-0 över Irak i torsdags. Vår fantastiska mittfältare Oscar gjorde de två första målen för Brasilien och sedan ökade Kaka, Hulk, Neymar och Lucas på ledningen. David Luiz och Ramires startade också från startelvan.

***


USA har visat intresse för den 34-åriga Frank Lampard då de menar att vilket lag som helst skulle kunna tänka sig att välkomna Lampard i MLS. Det spekuleras om att det finns en möjlighet till att Lampard lämnar Chelsea i sommar nu när han bara har ett år kvar på kontraktet med Blues.

MLS bossen Don Garber säger så här: Frank Lampard är en fantastisk spelare. Han har mycket historia med sporten."

"Om han väljer att spela för Major League Soccer (MLS), så är jag säker på att vilket lag som helst skulle vara glada över att ha honom."

***


Det är en massa prat om Twitter och det verkar som att många professionella fotbollsspelare inte förstår att de inte kan twittra om vad som helst. Här om dagen fick även Ryan Bertrand be om ursäkt efter hans twittrande som innehöll en svordom.

I torsdags bekräftade fotbollsförbundet att Ryan Bertrand hade dragit sig ut ur Englands trupp på grund av halsont, men Ryan reagerade aggressivt då han menade att påståendet inte var sant. Den 23-åriga vänsterbacken menar att han har svullna körtlar.

Så här uttryckte sig Ryan på Twitter:

"Just to clarify.... Its not a "sore throat" Im ill. swollen glands in my neck... And constant headache for 3 days now and freezin cold,"

"Do you think a "sorethroat" could stop me being apart of a match for my club or country? #yourf******nuts this is what every boy dreams of."

Han tog sedan bort det han hade twittrat och bad om ursäkt:

"Sorry if i offended anyone by swearing as i don't encourage that type of language, i was just disappointed at the thought of people thinking i only have a sore throat.. which is not the case..."

***



Chelsea har haft en fantastisk start på säsongen i år, och detta har varit möjligt med alla våra fantastiska spelare som kämpar under varje match. Eden Hazard och Oscar, alltså våra nykomlingar, har fått enormt mycket uppmärksamhet då dessa två har anpassat sig riktigt snabbt och hjälpt laget till utveckling.

Petr Cech som också har varit underbar framför Chelsea målet är oerhört nöjd med just Hazard och Oscar. Målvakten menar att de offensiva spelarna har lärt sig att samarbeta och vänja sig vid varandra. 


"Man kan se att de offensiva spelarna har vant sig vid varandra."-sa målvakten till Isport.blesk.cz.


"De är bra anpassade till varandra även om de spelar tillsammans för första gången. Eden är fantastisk med hans teknik och med Oscar blir de en farlig duo."

"Dessutom liknar den brasilianska och spanska fotbollsstilen, så Fernando Torres är till och med van med det här."

"Fastän det är många nya spelare så har de hittat samma språk på planen."-förklarar Cech.

 ***


Chelseas Juan Mata är en av de spelarna som har presterat bäst i hela Premier League under deb senaste tiden. Spanjoren är säker och vet vad han ska göra på planen då han gör mål och ligger bakom fina passningar och assister. Fotbollen verkar alltså gå galant för Mata, och spelaren själv är riktigt nöjd med livet i Chelsea.

"Om jag ska vara ärlig så förväntade jag mig inte det."-sa Mata till France Football om hans debut säsong i Premier League.

"Det var min första säsong i England och allt kom så snabbt."

"Jag hittade min markering snabbt, tack vare mina lagkamrater. Jag hade tur som gjorde mål i min fösta match. Sedan hade jag roligt."

"Jag kom till Chelsea eftersom jag ville vinna troféer, och i min första säsong vann jag två, notera att det var Chelseas första Champions League trofé."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar