torsdag 20 september 2012

Målskytten Oscar efter matchen


Oscar, Oscar, Oscar, vilken grabb! Den 21 åriga brassen lyckades skaka om hela Stamford Bridge innan halvlek mot Juventus i onsdags då han sparkade in två vackra mål. Det andra målet som han gjorde bara tre minuter efter det första, är ett mål som kommer ligga bland Champions Leagues topp mål en lång tid. Det var första gången som brassen fick starta från starten för Chelsea, och att han skulle göra en sådan stor succé var ingen beredd på. Timmar, minuter, sekunder innan målen visste inte hälften av världens fotbollssupportrar vem Oscar var, men nu vet alla vem han är.

"Folket, de unga pojkarna i Brasilien drömmer om att få spela i Champions League."-sa Oscar efter matchen.

"Jag är väldigt stolt över att ha förverkligat drömmen."

Det första målet var ett bra skott från Oscar fastän bollen ändrade riktning när den nuddade Bonucci, men det andar målet var mer än bara ett bra skott.


"Så fort jag nuddade bollen och sköt iväg den så kände jag att den skulle åka in."-förklarar målskytten.

"Jag är jätte glad över de två målen men jag skulle vart gladare om laget vann matchen. Jag hoppas att jag kan fortsätta med det här och göra mål så där."

"Jag har många vänner här och de brasilianska spelarna är alltid tillsammans. Jag är väldigt glad över mitt liv och laget."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar