torsdag 27 september 2012

Fyra matchers avstängning för Terry. Marko Marin nöjd efter Wolves matchen


FA ger sig verkligen inte! Fastän kapten John Terry redan har blivit friad i rätten så bestämmer sig FA för att ge Terry fyra matchers avstängning samtidigt som han också måste betala 2,35 miljoner kronor. Det hela handlar om Ferdinand incidenten när kaptenen anklagades för att ha ropat ut rasistiska uttalanden mot Anton Ferdinand i fjol mot QPR. Terry sa nyligen upp sig från det engelska landslaget på grund av FA som ville hålla ett möte om Terrys uttalanden fastän han blev friad.

I helgen är det dags för stormötet/derbyt mot Arsenal, och Terry kommer troligen kunna spela i den matchen då avstängningen inte påbörjar innan han överklagar eller meddelar att han inte vill överklaga.

***


I tisdags fick Marko Marin äntligen hoppa in för Chelsea och spela mot Wolves i ligacupen när vi vann med hela 6-0. Marin som har varit skadad en lång tid och bara hunnit med några försäsongs matcher innan han hoppade in mot Wolves, lyckades prestera väl och var inblandad i Chelseas sjätte mål i matchen.

"Det var en jobbig tid efter att spelat hela försäsongen och sedan bli skadad, men det är fotboll och sådant kan hända. Nu är jag glad över att vara tillbaka igen och jag spelade mina första 20 minutrar."-sa den 23-åriga Marin.

"Att bli skadad är definitivt ingen bra situation för någon spelare, men nu mår jag bra och jag kan glömma den tiden, det är det förflutna och nu ser jag framåt."

"Jag har inga mål, jag vill definitivt spela så många matcher som möjligt och jag är nästan 100% frisk igen, det gör mig glad och jag vill spela. Skadan är över."

Det blev inte mer än 20 minuters spel för mittfältaren på Stamford Bridge i tisdags, men han är nöjd, och det finns en stor möjlighet till att vi får se honom spela på Emirates Stadium den här helgen.

"Vi har ändrat mycket sedan förra året, nu har vi flera kreativa och offensiva spelare, och jag hoppas på att vi kan hjälpa till en succé som förra året."-förklarar Marin.

"Arsenal har ett bra lag, men de har förlorat Robin van Persie som vann skytteligan förra året och är på topp igen, så det är intressant att se hur de gör."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar