torsdag 16 augusti 2012

Frank hoppas på att avsluta karriären i Chelsea


Sakta men säkert kommer Chelsea att rensa truppen och välkomna nya starka ben. Detta har redan påbörjat då klubben har sett till att köpa in yngre spelare samtidigt som man har sålt de äldre. Det finns dock fortfarande kvar vissa spelare i laget som har nått den åldern då man brukar börja prestera en aning sämre och Frank Lampard är en av dem. Fastän mittfältaren inte har kvar samma starka glöd som han hade tidigare, så kan han ändå prestera på topp nivå och införa mycket.

I fjol, brukade tidningarna kritisera Frank Lampard på grund av hans ålder då de menade att han inte har kvar det som Chelsea egentligen behöver, men spelaren själv menar att han fortfarande har mycket att ge och hoppas på att avsluta karriären i Chelsea.

"Jag skulle vilja avsluta min karriär i Chelsea. Jag känner att jag kan spela på topp nivå i några år till, men det är om klubben känner likadant."-säger Frank Lampard till SkySports.

På grund av de nya spelarna kan det vara svårt att få lika mycket speltid som förut, speciellt på mittfältet nu när Chelsea har flera alternativ. Mittfältaren Frank Lampard hoppas ändå att få vara involverad i matcherna den här säsongen.

"Jag vet att det är många ändringar i Chelsea. Jag skulle älskat att få vara involverad, och de unga spelarna har verkligen fräschat upp vårt lag."

Det är nu som Frank har ett år kvar på hans kontrakt med Chelsea och mittfältaren väntar på att förlänga kontraktet med Londonlaget.

"Jag skulle älskat att få spela vidare men det är klubben som måste vilja sätta sig ner med mig."

"De brukade sätta sig ner med mig tre år innan slutet av mitt kontrakt! Nu väntar jag."-påstår SkySports att Frank har sagt.

"Folk tittar på en med en annan syn när man är 30. Det är vanligt. Jag tar inte illa upp."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar