onsdag 29 augusti 2012

Didier Drogba på Cobham


Titta vem som var på Cobham och besökte laget igår, Didier Drogba! Drogba ska tydligen ha ledigt från Shanghai och därför passade han på att åka till London för att träffa hans familj och vänner som bor kvar i England.


"Det är en paus i säsongen och det ska spelas landslagsmatcher, så jag är här för att hälsa på min familj och mina vänner."- säger legenden Drogba.

"Min familj är här, mina barn."

Hur är det i Kina?

- Det är bra, det är en ny erfarenhet och den första månaden har gått ut på att lära mig nya saker, lära mig en ny kultur. Det är väldigt annorlunda än vad det var i Europa, jag gillar det.

Chelseas försäsong 2011 spelades i Asien, och detta har hjälpt Drogba väldigt mycket.

"Jag tänkte på det- och det hjälpte mig med mitt val på grund av allt vi har gjort under försäsongen där. Jag kunde se hur människor är där och det är bra."-förklarar Drogba.

"Folk har förmodligen sett video från när jag anlände där och fansen var verkligen fantastiska. Det är samma överallt- när man spelar fotboll finns det en passion."

Hur mår Nicolas Anelka?

-Nico mår bra. Han är glad över att jag signerade för dem och jag är också glad över att han finns där och kan hjälpa mig. Förra veckan gjorde han två assister till mig så vi gör det vi gjorde här förut.

Hur många gånger har du sett CL finalen?

-Jag har inte sett matchen men jag har sett straffspaken många gånger!

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar