tisdag 10 juli 2012

Terry menar att han var sarkastisk


I tisdags fortsatte rättegången mot kaptenen som har anklagats för att ha ropat "black cunt" åt QPR spelaren Anton Ferdinand den 23:e oktober under en PL match i fjol. Terry menar dock att han bara var sarkastisk. Om Terry döms till detta så kommer han att få betala runt 30 000 kr i böter. 

Anton Ferdinand menar, att han under matchen, inte trodde att Terry hade sagt något rasistisk och att de även pratade med varandra innan de åkte hem. Däremot reagerade Anton när hans flickvän sedan visade ett Youtube klipp från matchen, där Anton själv tycker att det ser ut som att Terry säger "black count".

"Jag skulle definitivt blivit väldigt sårad men jag skulle förmodligen inte reagerat på plats, eftersom man inte gör det som en professionell spelare. Jag skulle förmodligen låta domarna få veta vad som hade hänt och ta tag i det efter matchen."- sa Ferdinand när han förklarade vad han skulle ha gjort om han redan i matchen märkte vad Terry sa.

"När någon tar in din hudfärg i det hela tas det till en annan nivå. Det är väldigt sårande."-sa Anton. 


I tisdags, på Westminster Magistrates Court hävdade Terry att han sa "black cunt" sarkastiskt då han trodde att Ferdinand precis innan hade anklagat honom för att ha sagt "black cunt". 

"Jag har kallats för många saker i min fotbollskarriär, även utanför planen, men att bli kallad rasist är jag inte beredd att ta." -sa John Terry. 

Sedan fortsatte kaptenen: "Det är därför jag kom ut och gjorde mitt uttalande omedelbart."

"Det är verkligen inte min karaktär."

"Jag har ingenting att gömma." 

"Jag har aldrig anklagats för det på planen eller utanför planen."

"Om jag hade något att gömma så skulle jag inte sitta och skydda det framför alla kameror och människor." 

"Jag skulle lätt kunna ta min hand framför munnen och viska det till honom istället om jag verkligen sa det."

Terry menar att han sa detta till Ferdinand på planen: "Anklagar du mig för att ha kallat dig för black cunt?" - och Ferdinand sa, enligt Terry: "Nej nej, verkligen inte." 

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar