fredag 13 juli 2012

John Terry, frikänd. Nya nummer läggs till i truppen. Marin trivs i Chelsea


John Terry är frikänd vilket betyder att han inte döms till straff efter anklagelserna. Det tog hela fem dagar innan man kom fram till beslutet, men nu är det klart, och nu kan vi äntligen glömma det här! John var på rättegången när domen lästes upp.

***


Nu har Chelsea lagt till tre nya nummer i truppen, och det är 14, 17 och 21. Man har sedan tidigare kunnat se vilka som har fått dessa nummer då det syntes på bilderna från träningen, men nu är det alltså officiellt.  

Kevin De Bruyne får bära nummer 14, och Eden Hazard får bära nummer 17. Eftersom nummer 21 är ledig efter att Salomon Kalou lämnade klubben så blir det Marko Marin som får ta över nummer 21.

***


Nu har Marko Marin fått träna på Cobham i mer än en vecka och mittfältaren börjar redan komma igång i hans nya klubb. Eftersom Markos engelska är relativt bra så behöver han inte alls anstränga sig inom det området vilket kan kännas ganska skönt. Det enda Marko behöver koncentrera sig på är så klart fotbollen vilket ser väldigt ljust ut för honom. Träningarna på Cobham har gått väldigt bra och Marko ser redan stora skillnader. 

"Jag gillar träningen här eftersom vi oftast tränar med bollen. Under försäsongen i Tyskland blev det mycket träning utan boll."- förklarar Marko Marin.

"Alla är tekniskt bra, och träningsanläggningen är något speciellt. I Tyskland har man inte liknande träningsanläggningar, inte en sådan fält där man också kan se flera plan för de yngre spelarna."


Förutom träningen så verkar det som att allt annat också är väldigt positivt för Marko. Han verkar gilla Premier Leagues fantastiska atmosfär och den typiska engelska fotbollen.

"Om Chelsea kallar på än så är det verkligen en skön känsla. Att spela i ett annat land ger en bra erfarenhet, och i England, vilket jag tycker har den bästa ligan- inte bara för att arenan brukar vara full, det har vi i Tyskland också, men för att jag tycker att arenan brukar ha en annan atmosfär."

"Jag har spelat några matcher i England och man kan känna det, intensiteten och tempot i spelet är så mycket högre."

"Att gå till ett annat land är mitt val eftersom jag inte är rädd för det, jag gillar det här, jag vill spela för Chelsea. Det är inte så att jag vill åka ifrån Tyskland, utan det handlar om att Chelsea är ett bra lag. De är Champions League mästarna, så jag är glad över att få spela här."

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar