torsdag 5 juli 2012

Di Matteos första presskonferens som Chelsea manager. Mata och Oriol kallas till Spanska truppen. Courtois stannar i Spanien. Nytt om Hulk, Pato, Modric, Maicon, Witsel och Meireles


Roberto Di Matteo hade sin första presskonferens som Chelsea tränare igår. Presskonferensen gick bra, och tränaren verkade vara på bra humör.

Som ni ser på videon så pratar Robbie alltså om Daniel Sturridge. Det är alltså så att anfallaren har drabbats av hjärnhinneinflammation, och detta kan leda till att han kanske riskerar att missa OS. Läkarna i både Chelsea och FA ska undersöka Sturridge ordentligt framöver så att de kan komma med ett resultat så snart som möjligt.


Förutom Sturridge, så pratade bossen även om den kommande säsongen då han förklarade att han verkligen ser framemot den och tror att han har de rätta spelarna för att spela fram bra resultat. 

"Slutet av säsongen var fantastiskt. Laget var enastående, men det är det förflutna och nu ska vi se framåt."-sa Di Matteo.

"Vi måste tävla i alla tävlingar. Vi måste vinna så många matcher vi kan och utmana, vi har en bra erfaren trupp, med fräscha unga spelare och jag är väldigt självsäker."

"Vi har kvaliteten och spelarna är tillgängliga för att konkurrera. Vi försöker alltid att tävla och att vinna något vid slutet av säsongen." 

Den självsäkra bossen är även väldigt glad över att få fortsätta att träna Chelsea inför den nya säsongen. 

"Jag är glad över att få vara här, det är en fantastisk klubb att jobba för. Jag har alltid sagt att jag kommer acceptera alla beslut och nu ser jag framemot att få jobba med den här gruppen och förhoppningsvis få mer framgångar."-förklarade italienaren glatt.

"Jag har varit involverad inom fotboll i hela mitt liv och jag vet att tränarna är dömda efter resultat, jag är inte annorlunda, jag ska bara fokusera på mitt jobb så bra som möjligt, folk kan säga och skriva vad de vill." 


Italienaren passade även på att kommentera de nya spelarna.

"Hazard är en underbar spelare, han har uppnått mycket i hans unga ålder, han har redan utsetts som Ligue 1 Player of the Year, men vi borde inte glömma att han fortfarande är ung, men han kommer att införa mycket kreativitet i laget." 

"Marin är en annan spännande spelare, han är en offensiv mittfältare/vinge, som kan spela i olika positioner vilket är hjälpsamt för mig och laget." 

"Jag är nöjd med truppen men vi ska övervaka marknaden och se vilka möjligheter det finns för att förbättra laget. Det är inte bara en fråga om hur mycket man ska spendera men också att locka fram de rätta spelarna."- förklarade Chelsea tränaren.

Givetvis såg Robbie till att kommentera Didier Drogba: " Didier var en fantastisk spelare för klubben som har uppnått mycket framgångar, men vi måste gå vidare. Han är inte här längre men spelarna kommer att stiga upp i rätt tillfälle. Det är en lagsport, vi har Fernando, Sturridge och Lukaku, så vi har tillräckligt med kvalité." 

***


Både Juan Mata och Oriol Romeu har kallats till träning i Spaniens trupp inför OS. Lagets ska träffas på fredag och värma upp inför mötet mot Senegal och Mexiko. Just nu består truppen av 22 spelare, men i OS kommer laget att bestå av 18 spelare.

När det gäller England, så är alltså Daniel Sturridge med i truppen, men fortfarande är det inte klart om han kan spela eller inte på grund av hjärnhinneinflammationen. Ryan Bertrand har också kallats till OS truppen.

***


Thibaut Courtois kommer att stanna kvar i Spanien i 12 månader till, detta meddelades i onsdags. Målvakten är alltså utlånad till Atletico Madrid, och hittills har det gått galant för 20-åringen. Han avslutade säsongen med en Europa League titel då de vann över Athletic Bilbao med 3-0. 

***


Jag vet inte hur länge vi måste vänta tills Hulk tillslut kommer till Chelsea, men fortfarande på går ryktena, och senast skrevs det att Hulk säger att han inte är "besatt" av att lämna Porto.

"Jag är inte besatt av att lämna Porto."- sa han till Globo Esporte.

"Jag gillar de portugisiska fansen väldigt mycket och enligt klubben har jag alltid gjort rätt."

"Om några europeiska lag kommer överens med Porto så kommer jag att lämna."

"Men vi har fortfarande tid att diskutera detta. Marknaden stänger i augusti." 


Enligt Sky Sports så ska Pato vara intresserad av engelsk fotboll. Han har sagt att han älskar engelsk fotboll och att han gärna skulle vilja spela i PL. Anfallaren har också sagt att han vänner i Chelsea, Liverpool och Man United.

Kan man säga att han länkas till Chelsea på grund av det? Det får ni själva avgöra!


Tottenham har nyligen signerat Gylfi Sigurdsson efter att Villas-Boas tog över Harry Redknapps plats. Enligt Mirror Football ska den nya mittfältaren vara en bra ersättare till Luka Modric, och då undrar man ju om Spurs äntligen tänker sälja honom? 


Enligt Daily Mail så ska Chelsea vara favoriterna framför Real Madrid angående Inters högerback Maicon. Maicon ska kosta ungefär 6 miljoner pund och har ett år kvar på sitt kontrakt, men Real Madrid anser att en högre summa blir för mycket för en spelare som snart fyller 31. 


Chelsea och Man United uppges jaga den belgiska stjärnan Axel Witsel. Enligt Daily Express så  kräver Benfica 20 miljoner pund för den 23-åriga mittfältaren, och Chelsea och United uppges tävla om Witsel.


Napoli uppges jaga Raul Meireles nu när Lavezzi är såld till PSG skriver Daily Mail. De vill alltså investera pengarna på Meireles och Liverpools Marin Skrtel. 

/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar