tisdag 20 mars 2012

"Det viktigaste är support från fansen, och de har alltid varit med mig."-Torres


Fernando Torres fyller alltså 28 år gammal idag (tisdag) och tackar alla Chelsea supportrar för de gratulationerna han har fått under dagen. Torres verkar vara väldigt glad för gratulationerna han har fått, men spanjoren är nog extra glad på grund av den otäcka långa måltorkan som han lyckades spräcka i matchen mot Leicester där han gjorde två mål.

"Jag behövde de målen och jag har jobbat så hårt för att få dem."-sa Torres. 

"Under den senaste månaden har laget varit mycket bättre än förut, vi är mer engagerade och jag tycker att vi har visat i den senaste matcherna vilken väg vår säsong vänder till." 


Torres låg inte bara bakom två mål utan även bakom två snygga assister. Spelaren var väldigt aktiv under hela matchen och skapade ett flertal chanser som skulle kunna leda till mål. 

"Det viktigaste är att vi skapar fler chanser än vad vi gjorde förr, och när vi skapar flera chanser kan vi göra mål och vi har inte släppt in många. Vi kanske var för avslappnade vid slutet av matchen och det gjorde så att vi släppte in två mål men vi är mycket bättre i försvaret, och om man inte släpper in mål kan man vinna matcher." 

"Jobbet för en anfallare är att göra mål och om man inte gör det tror de att man spelar dåligt, men det viktigaste är support från fansen och de har alltid varit med mig, precis som mina lagkamrater och som personalerna. Jag känner förtroende för tränaren och det är en bra tid för mig och Chelsea nu. Vi befinner oss i de två sista månaderna av säsongen när de viktigare matcherna spelas." 

                                                  ***

Målvakten Henrique Hilario har förlängt kontraktet med Chelsea till 2013. 

                                                  ***


/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar