måndag 8 augusti 2011

Tankar inför Premier League 2011/12. Nytt om Bertrand, Sturridge och Modric.


Nu är det exakt fem dagar kvar tills ligan startar igång igen, och sex dagar kvar tills Chelsea möter Stoke. Tiden har gått fort, och det är jag glad över, eftersom saknaden för Premier League har varit stor hos mig. Premier League är en speciell känsla, en känsla som inte går att förklara. Jag kollar på Serie A och jag kollar även på La Liga, men ingenstans kan jag finna den här speciella PL känslan. Det bara går inte, jag har försökt, jag har försökt att övertyga mig själv om att andra ligor också kan ge samma känsla, men nej det går inte. Det finns bara en Premier League, och ingen liga kan ta den platsen hos mig! Jag älskar Premier League, åh vad jag har saknat det här!

Igår fick vi ju ett "smakprov" av Premier League då Manchester United mötte Manchester City i FA Community Shield. Tro det eller ej, men när jag satt och kollade på den matchen kände jag hur glad jag var över att få se och känna av den här Premier League andan. Jag kunde inte sluta le! Jag tänkte faktiskt ta upp lite Premier League snack idag. Lite om vad jag tror och tycker inför den kommande säsongen.

Efter att jag såg matchen mellan United och City kan jag vara helt säker på att United återigen är en mycket vass utmanare. Varför är United återigen en sådan vass utmanare? Jo, för att de har Ferguson. Helt ärligt, den där mannen är ett geni. Jag vet inte hur han tänker och jag vet inte vad han säger till sina spelare, men vinna lyckas han alltid göra. Ferguson är en mycket respekterad man och kommer bli en av de största legenderna inom fotbollen.


United har återigen en mycket stor chans att vinna ligan igen, det är bara inse sanningen nu. Men, jag tycker dock att det är bra att vi får se hur vassa United är, för detta gör så att Chelsea kan förbereda sig ännu mer. Så, om Chelsea ska försöka vinna ligan gäller det att spela bättre än United. Jag tycker att det fortfarande finns lite kvar innan vi kan säga att vi har fått samma "speed" som United, men den kommer att komma, och det vi ska hoppas på är att den kommer snabbt. Sedan är det också viktigt att undvika en svacka, för åker Chelsea in på en svacka igen kommer United vinna ligan igen, det är helt klart.

Problemet med förra säsongen var ju så klart att Chelsea hade många spelare skadade, men en annan anledning till varför jag tror att Chelsea hamnade i svackan är för att man helt enkelt glömde bort olika områden efter dubbeln. Jag tror att de flesta tänkte att allt var lugnt i Chelsea och att dubbeln väntade på oss igen, men skillnaden i år är att laget har fått tänkt till på allvar igen. Att inte vinna ligan var absolut mycket tråkigt, men även bra, för nu inser Chelsea att det behövs ändringar i truppen, vilket de försöker att fixa.

Ett lag kan oftast hamna i svackor när det finns spelare som spelar för sig själva, men jag är mycket stolt över Chelsea för att det inte finns sådana spår i laget. Så, jag tycker att detta är en stor nyckel till att lyckas inom fotboll, alltså tänk inte på att du ska lyckas, utan tänk på att laget ska lyckas. Jag råder Chelsea att fortsätta med det fina tankesättet, för det är det som gör Chelsea till en storklubb.


"Hur tippar du topp 6? Så här tror jag i dagsläget (lär ändras pga transfers) 1. Man U 2. Chelsea (etta om vi får in dem sista pusselbitarna) 3. City 4. Liverpool 5. Arsenal 6. Sunderland och Tottenham totalfloppar och slutar 7.a :)"- Detta är en kommentar från Isac (läsare) som bara måste få cred för hans intressanta kommentarer!


Jag tänkte alltså svara på hans fråga i det här inlägget, men innan jag gör det vill jag säga att jag håller med honom om att de sista pusselbitarna måste fixas innan vi kan sikta på första platsen. 


Just nu tror jag precis som Isac gör, att det kommer stå mellan Chelsea och United på första platsen. Efter att ha sett Citys prestation i Community Shield tror jag att City inte kan avsluta säsongen på tredje plats (men man kan inte döma ett lag genom en match), utan där tror jag att Liverpool hamnar. Liverpool mina vänner, kommer utmana stort i år, det tror jag verkligen! 


City tror jag hamnar på fjärde plats, men säsongen därpå tror jag att City har en betydlig bättre chans för att klättra upp högre. Om Mancini ska lyckas utmana Liverpool i år, så måste han få igång Aguero, Silva och Dzeko. På femte plats kommer Arsenal, för jag är ganska så säker på att The Gunners kommer ha en liten svacka. 


På sjätte och sjunde plats tror jag vi får se Norwich och Swansea! Nej, jag skojar bara! Jag tror att det kommer stå mellan Sunderland, Tottenham och Everton. Dessa tre klubbar är alltid svåra att möta på någon sätt! 


                                                     ***


Mirror Football skriver att Leeds är intresserade av att låna vänster backen Ryan Bertrand. Tidigare rapporterades det om att Q.P.R gärna skulle vilja låna Bertrand.



Vi vet ännu inte om Daniel Sturridge lånas ut i år. Boltons tränare Owen Coyle har nyligen visat intresse för anfallaren igen (Lån), men dock verkar det som att Sturridge inte vill någonstans, utan vill stanna kvar i Chelsea.


"Nu vill jag bara säkra min plats i Chelsea." - sa 21-åringen i Football Mirror.


"Jag vill få upp mig i själv inom fotbollsvärlden så långt upp jag kan, och inte bara nöja mig med att spela i Premier League."- säger Sturridge som förmodligen skulle vilja upptäcka andra klubbar i andra länder i framtiden, och som också har ett mål om att göra succé i Englands landslag. 


"Jag vill vara en av de bästa spelarna."- säger Sturridge när han fick lov om att berätta om hans framtida planer.


People.co.uk skriver att Chelsea vill ha 3 miljoner pund om ett lag ska låna Sturridge igen.



Sky Sports rapporterar att Chelsea kommer erbjuda 30 miljoner pund för Luka Modric efter att både 22 och 27 miljoner punds buden förkastades av Tottenham. 

I Lördags fick man se Luka för på planen för första gången efter att han hade uttalat att han vill lämna Spurs. Spurs mötte alltså Atlectio Bilbao i en vänskapsmatch. Tottenhamn har också meddelat att Modric inte har påverkats av ryktena, utan att träningen går precis som det ska. 


/ Rukksar 

2 kommentarer:

  1. Annars får Chelsea säkert Sneijder för samma pis nu när han är till salu.

    SvaraRadera
  2. -Det har du helt rätt i!! ;D (angående LFC osv)

    Vi kommer att utmana STORT, dock tror jag på Chelsea om titeln...... (fattar it varför?)

    Y.N.W.A LFC

    SvaraRadera