onsdag 11 maj 2011

Ska vi få se André Villas-Boas på Stamford Bridge igen?


Under de senaste dagarna har jag och min kompis pratat om hur mycket Villas-Boas skulle passa i Chelsea. Idag besökte jag fotbollskanalen.se, och där såg jag nu att det ryktas om att André kanske tar över Ancelottis plats ifall han lämnar. Jag vill absolut inte att Ancelotti lämnar, men om det nu skulle vara så att Abramovic bestämde sig för att sparka så tycker jag Villas-Boas skulle passa perfekt. Jag vet att detta är en tränare som säger att han redan trivs i Porto, men med tanke på hans ålder, så tror jag inte att han stannar i Porto under hela hans karriär. Just nu är André bara 33 år gammal.

" Vi har frågat honom tusen gånger om han vill lämna klubben för en annan klubb, och han har alltid svarat att hans dröm redan har gått i uppfyllelse." - sa Portos president Pinto Da Costa.

André är en tränare som många faktiskt inte lägger märke till, eftersom att han just nu befinner sig i Porto. Det är inte en sådan stor majoritet som kollar på portugisiska ligan, utan det blir ju mer PL, Serie A, La Liga och Ligue 1. Men denne tränare har lyckats rejält bra i Porto och han har även lett laget till Europa League finalen där de möter Braga i Dublin. Det tar inte slut här, utan Villas-boas har inte förlorat en enda gång i ligan med Porto i år. I hans 29 matcher har han lyckats vinna 26 stycken och haft 3 oavgjorda. Det där kallar jag för kvalité!

Många Chelsea supportrar har velat se José Mourinho tillbaka i Chelsea, och en anledning till varför jag tycker att André skulle passa är för att han helt enkelt är, den nya Mourinho, eller den offensvia Mourinho, och jag älskar offensiv fotboll! Eftersom många vill ha tillbaka Mourinhos taktiker skulle det vara mycket mer spännande att få låta en ny person fast med samma stil börja i klubben. André har även varit assisterande tränare för Mourinho när han tränade Porto, Chelsea och Inter. Detta är ju ett stort bevis på att de tänker samma och har liknande taktiker, och med hjälp av Mourinho och Villas-Boas vann Chelsea ligan efter 50 år. Vem vet, Mourinho kanske använder sig utav Villas-Boas taktiker ibland?


" London är en stad där jag skulle kunna leva perfekt"- har André Villas-Boas sagt denna månad.

Dock vill Porto gärna ha kvar André efter hans strålande insats i klubben, vilket är ganska logiskt, men en dag kommer han byta klubb, och då skulle Chelsea varit ett bra alternativ tycker jag. Villas-Boas själv har uttlatat att han skulle kunna utvecklas bättre om han stannade kvar i Porto. 

Det är alltså Villas-Boas, Hiddink, Zola och Marco van Basten som har länkats till Chelsea. Min favorit är, som ni ser, Villas-Boas, sedan Hiddink och sist Zola samt Marco van Basten. Zola kan jag tänka mig som assisterande tränare, men inte mer än så i Chelsea. Hiddink är givetvis en underbar coach, men Turkiet är dock inte intresserade av att låta honom gå. Turkiet möter Belgien den 3:e juni i EM-kval, och om laget förlorar den matchen skulle det nog vara lite lättare att få tag på Hiddink säger olika källor. 

/ Rukksar

7 kommentarer:

  1. Ge Ancelotti mer tid. Han vann dubbeln förra säsongen samt satte målrekord. Det är spelarmaterialet som måste förbättras. Köpa in lite fräscha spelare som verkligen krigar, lite David Luiz - typ.

    SvaraRadera
  2. ha kvar ancelotti och ge zola den assisterande rollen. sedan så värvar vi hiddink som sportdirektör. vi borde sälja: anelka, bosingwa, malouda och sen kanske kalou och ferreira. skaffa: kaka (som ens mamma sa att de kommer bo i london nästa augusti) sanchez, neymar och van der wiel.
    då vinner vi GARANTERAT tripplen :)

    SvaraRadera
  3. Att låta Ancelotti vara kvar skulle va det bästa valet!

    Luiz är oerhört duktig, men han behöver ändra på hans spel lite mer.

    Aaa, att ha Zola som assisterande skulle vara najs! Skulle vilja ha kvar Malouda en säsong till, och Neymar är klart en favorit!

    SvaraRadera
  4. Neymar hade varit nice men vem ska han peta? Tror inte han rår på Drogba och Torres/Sturridge är väl mer givna (för tillfället). Dock tror jag inte han dör ifall han får sitta på bänken och göra en del inhopp.

    Chelsea nästa säsong?

    Cech

    Ivanovic Alex Terry Cole

    Lampard Essien Kakuta


    Kaká


    Torres Drogba

    Tränare: Ancelotti

    Bänk: Neymar-Sturridge-David Luiz-Zhirkov-Ramires-Kalou-Bosingwa-Mcemphram-Mikel (stavning!?)

    Något sådant hade varit riktigt bra tror jag. Har fått lite kärlek till Kakuta efter lite Youtube-filmer så rätta mig gärna ifall jag är helt ute och cyklar med det valet. Dock känns han lite som en Valencia (United) typ av spelare vilket hade varit bra att ha på kanten.

    SvaraRadera
  5. - Nej ge inte Ancelotti någon tid -LÅT HAN KOMMA TILL OSS! Fast om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte han stannar .. Tror det blir Hiddink och Zola! Men vi får se.. Kram!

    SvaraRadera
  6. Hiddink har ett kontrakt med Turkiet som gäller till EM 2012. Aldrig att Zola kan bli huvudtränare. Ge Ancelotti tid. Nu vet han speciellt vad han kan vänta sig av spelarna och vad han behöver förbättra.

    Edit hittade denna. Hoppas jag får länka:

    http://www.sportal.se/silly-season/kaka-till-chelsea-lampard-till-real

    Aldrig att Lampard ska bytas, ALDRIG! Men det ska väldigt mycket till att det ska hända.

    Inte dags att snart starta "ett" Silly Season inlägg så vi kan börja diskutera ;)

    SvaraRadera
  7. hahah nejnej Lamps får inte gå ngnstans!

    Och om ni hittar artiklar ni vill dela med er så äre bara att länka! :)

    SvaraRadera