söndag 24 april 2011

Torres vill tacka lag kamraterna och fansen


Matchens höjdpunkt igår var såklart vinsten, men en annan sak också, och det är Torres mål, det där målet som kom efter 14 spelade matcher. Kan ni tänka er, 14 matcher? Men nu är det äntligen över! Jag älskar Chelsea, och därför vill jag också att spelarna ska komma igång och göra det bästa för laget. Det kändes inte bra att ha en anfallare som inte lyckades näta och kostade en massa pengar. Det blev ingen nytta för laget från Torres när det där målet inte kom, men nu hoppas jag att det äntligen blir nytta för laget. Nu gäller det att han fortsätter så och gör mål för Chelsea, och får en oerhört bra start nästa säsong!

" Jag fortsatte att jobba och jag vill tacka mina lag kamrater, för det är på grund av dem jag har lyckats göra målet. De har försökt att hitta rätt på mig under de senaste matcherna, och nu har jag äntligen gjort mål. Det är mindre press på mig nu, och nu kan jag njuta och se om vi kan avsluta säsongen rätt." - uttalade målgöraren Torres efter vinsten.


Men det är givetvis inte bara lagkamraterna han vill tacka, utan anfallaren passade även på att tacka fansen då han menade att alla har haft mycket tålamod när det gäller Torres, och visat support i varje match både under hemma och borta matcherna. Spanjoren uttalade sedan att han kände att han ville göra det där målet mer för fansen än för sig själv för att kunna visa att han kan.

Anfallaren Didier Drogba var i omklädningsummet när Torres gjorde hans första mål, och såhär uttalade Drogba efter målet:

" Jag var i omklädningsrummet och jag ville springa fram och hoppa som alla andra. Det är fantastiskt."

Drogba tror att Torres kommer kunna prestera mycket bra nästa säsong, och sedan förklarade han även att han har full förståelse om att det är svårt att komma till ett nytt klubb i februari och vänja sig i laget. Efter vinsten känner Drogba att laget lyckades göra två viktiga saker under derbyt, Torres mål och vinsten. 

Carlo Ancelotti passade också på att kommenterade Torres efter gårdagens match. Carlo tycker att det var fantastiskt och att det här målet kommer göra så att Torres kommer igång mer. Han berättar att Torres behövde göra det här målet och tror att nästa match kommer gå bättre för spanjoren. 

"Det var bra, bra rörelse, bra pass och ett fantastisk mål." - uttalade Ancelotti


Sedan fortsatte managern att kommentera resten av matchen, och en av våra spelare blev faktiskt skadad igår. Ancelotti har uttalat att Essien inte kommer vara tillgänglig när Chelsea möter Tottenham, för att han har problem med hans muskel. Om det är ett större problem har det ännu inte meddelats om. 

Till sist tog jag även med ett kommentar från Avram Grant:

" Vi kom hit, vi spelade bra och skapade bra chanser men Petr Cech var fantastisk idag, och gjorde fantastiska räddningar.

/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. Så glad att Torres gjorde mål ! hoppas de kommer fler !!

    SvaraRadera
  2. Kul att du är glad :) Ja, ett mål till kmr nog komma från Torres.

    SvaraRadera