lördag 23 april 2011

CHELSEA 3 WEST HAM UNITED 0


Håller ni med om att detta är en match man alltid kommer minnas? Ja, för Torres lyckades äntligen göra hans första mål för det kungsblåa laget Chelsea! Äntligen är detta över, och äntligen kan han bli glad igen. Vet ni vad som är synd? Det är faktiskt att jag inte kunde titta på matchen idag, och missade det stora ögonblicket! Nåja, jag får väl kolla på målet lite senare. Men bara för att jag missade matchen betyder det inte att jag inte ska skriva något idag.

Jag sa till min kära vän att sitta och kolla på matchen så att hon kunde meddela allt som hände under matchen via telefon, och hon berättade att Torres till och med lyckades göra en assist till Malouda som sedan gjorde 3-0 målet. Men min kompis missade dock 2-0 målet, och det tog tid innan vi kom fram till att det var Torres som hade gjort målet. Under tiden drev vi med varandra om att det kanske var Torres som hade gjort det, och det roliga är att när jag kom hem fick jag reda på att det var Torres som hade nätat, så under hela den tiden visste jag bara om vilka som hade gjort första och andra målet, haha glömde bort att säga till henne om minut för minut i fotbollskanalen!

Jag visste att han skulle göra åtminstone ett mål idag, och om jag ska vara ärlig så var jag oerhört nervös idag och tänkte att jag kanske hade gissat fel. Jag kände på mig att det var dags idag, men ju längre tiden gick blev jag oroligare, och tillslut, ja mina vänner tillslut får jag se att Torres har gjort mål. Snacka om att jag kände mig stolt haha!


Nu till matchen. Jag måste säga att både Malouda och Lampard är igång igen, och att de fått tillbaka deras självförtroende. Det ser bra ut för Chelsea, och det går bra nu. Ni märker att Chelsea har lyckats göra 3 mål för i de tre senaste matcherna, och det är ett tecken på att lagets form inte har blivit sämre, utan att laget nu har hittat deras form och att den är kvar. Dessutom är jag också glad över att West Ham fick lämna Stamford Bridge med en nolla, och om man jämnför med matcherna innan så blev resultatet 3-1, så nu lyckades Chelsea låta bli att spräcka nollan.

Startelvan idag hade bara en ändring, och det var att Branislav Ivanovic var tillbaka igen vilket gjorde så att Ferreira fick sätta sig ner igen. Annars fanns det inga ändringar. West Ham saknade kapten Matthew Upson så Danny Gabbidon ersatte kaptenen. Målvakten Robert Green tog kaptensbindeln idag.

Matchen började med Chelseas chanser, och tidiga målchanser kom från Malouda, Mikel och Cole inom bara fem minuter. Inte långt efter kom Drogba springande med Kalou men bollen åkte utanför målet. Petr Cech fick inte jobba så mycket förrän efter 20 minuter när West Ham fick hörna. Efter den chanser kom West Hams Jonathan Spector igång och hade några lägen.

Men ett mål skulle göras innan pausen, och det var så klart från Chelsea. Lampard såg till att näta för Chelsea strax innan pausen då Drogba passade till Cole som sin det gjorde ett perfekt inspel till Lampard, och Lampard dundrade in bollen. 1-0 till Chelsea.


Eftersom att regnet hade fallit rejält mycket i London blev spelet genast segare på grund av den blöta gräsmattan i andra halvlek. I den regniga vädret skadade sig mittfältaren Essien och ersattes av Yossi Benayoun.

Med bara 30 minuter kvar var Lampard framme igen och var nära på att näta, och efter det uppstod det några lägen till för Chelsea och även West Ham. Efter en stund bestämde sig Anclotti för att byta in Anelka och Torres mot Drogba och Kalou, och inte långt efter var Anelka nära på att näta för The Blues. Torres som också kom in i matchen lyckades äntligen få bort hans måltorka efter 13 matcher när han satte dit 2-0 ledningen med hans vänstra fot efter Anelkas inspel till Torres i straffområdet. 2-0 till Chelsea i den 84:e minuten.


Spanjorens spel var ännu inte slut, utan i den 93:e minuten lyckades han göra en fin assist som Malouda sköt in i mål. 3-0 till Chelsea.

Chelsea (4-3-3): Cech; Ivanovic, David Luiz, Terry (c), Cole; Essien (Benayoun 56), Mikel, Lampard; Kalou (Anelka 69), Drogba (Torres 75), Malouda.


West Ham (4-4-2): Green (c); Jacobsen, Da Costa, Gabbidon, Bridge; Spector, Noble (Keane 59), Hitzlsperger, Sears (Obinna 81); Ba, Cole (Piquionne 78).

Det ska gå bra nästa match, إن شاء الله

/ Rukksar

3 kommentarer:

  1. - Hahaha Torres alltså.. nä jag lovar jag ska inte säga något! Hahahaha grattis till vinsten hjärtat! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Det är inte bara Torres som känner sig lättad, hela truppen, carlo, roman och alla supportrar kan äntligen pusta ut och slippa höra all skit från media.

    Torres Drogba = Mot Spurs?
    Malouda

    SvaraRadera
  3. Taack hjärtat!:)

    Jag tror att Torres har en stor chans att få plats i elvan. Troligen med Kalou och Malouda.Blir stort fel om Malouda inte får börja från början.

    SvaraRadera