torsdag 31 mars 2011

Får vi se Neymar i Chelsea tröjan nästa säsong?


Är det bara jag som tror mycket starkt på att vi kommer få se Neymar i Chelsea tröjan nästa säsong? Chelsea var ju efter den unga talangen redan förra sommaren, men 19-åringen tyckte att han inte var redo för ett större lag den tiden. Nu sägs det att han är redo och att hans dröm är att spela för Chelsea. Veeeems, säg mig vems dröm är inte det?! Antingen så pratar han gott om Chelsea för att Chelsea ska bli intresserade igen, eller så har de redan haft inside business som vi inte vet om. Det värsta skulle vara om man läste att ett annat lag har hunnit före och välkomnat honom. Nej jag tror inte det kommer hända, inget lag kommer kunna sno honom från Chelsea, jag tror faktiskt att vi kommer få se Neymar snart, och han kommer göra en underbar säsong i Chelsea. Han verkar så glad och prat glad, sådana spelare tycker man om starkt! Men det är ju inte för det jag vill se han i Chelsea, utan det är ju för hans talang.

Vad är Neymar för spelare då? Jo, han är en spelare som gjorde två mål för Brasilien på Emirates Stadium mot Skottland i söndags. Jag kan tänka mig att hans hjärta egentligen ville åka till Stamford Bridge och inte till Emirates Stadium när han satt i bussen. Jag måste bara säga det här, Neymar, följ ditt hjärta! Ditt hjärta vill bli blått!

"Chelsea är en stor klubb. Det är alla spelares dröm att spela för Chelsea. Om det händer en dag kommer jag väldigt gärna dit."- har Neymar sagt enligt Sky Sports.

Tidigare erbjöd Chelsea ungefär 25 miljoner pund för anfallaren, men han signerade ett nytt kontrakt med Santos till 2015, och folk i Brasilien kunde inte stå stilla av glädjen, utan folk firade runt om i landet på grund av förlängningen. Så ni förstår att detta är en spelare med mycket värde som är omtyckt av många supportrar. Men en fotbollspelare kan alltid inte stanna kvar på samma lag, det är ju trots allt hans jobb han utför, så nu tror Neymar att han inte kan bli en super stjärna om han stannar kvar i Sydamerika en längre tid, utan att han behöver Premier League, Champions League och hans självförtroende, taktik och styrka skulle inte vara någon som helst problem. Neymar vill bli lika duktig som till exempel Ronaldo och Messi har han tidigare uttalat, och ja, då  tycker jag att det är dags att byta klubb och presentera sig för nya länder och nya fans.

"Jag är en spelare med vinnande mentalitet som gör att jag måste spela i de bästa lagen så som Chelsea. Santos är min klubb, jag älskar klubben, men Santos är inte i samma nivå som Premier League." - sa Neymar.

Neymar berättade glatt att han alltid kollar på Permier League och att han gillar det snabba spelet. Han tycker om att det oftast är mycket offensivt spel vilket han själv tycker passar honom perfekt, och han vet redan hur han skulle lyckas i Premier League, han skulle dribbla bort försvararna fint och ta sig igenom försvaret mycket lätt. För Neymar är det viktigt att vara positiv och stark i sinnet för att uppnå det man vill, man måste tro på sig själv och inte tro att det är omöjligt. Det finns även en till anledning till varför 19-åringen dras till  Chelsea, och det är för att det är ett lag som har fantastiska spelare så som Drogba och Lampard, som han skulle älska att spela med.

Här har ni lite Neymar, titta och njut! :


/ Rukksar

7 kommentarer:

  1. - JAG ÄR HUNDRA PROCENT SÄKER PÅ ATT NEYMAR KOMMER KOMMA TILL CHELSEA NÄSTA SÄSONG! Han är precis den spelare som ni behöver och jag är - hör och häpna- hundra procent säker på att han kommer se till att Torres suddas ut! Haha nej men du förstår vad jag menar ;)! Haha (annars tar jag gärna emot honom i Roma -inga problem haha) kram!

    SvaraRadera
  2. Förstår exakt vad du menar, NEYMAR ÄR VÅÅÅR OCH INGEN ANNANS :D

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. BREAKING NEWS!!

    Santos have agreed a fee of 27 £ for the higlyrated striker Neymar, he will join Chelsea the 1 of july!!!

    :D:D:D SUPER!!






    www.aprilapril.se ;)

    SvaraRadera
  4. Hahahah där blev jag lurad! :( :(

    SvaraRadera
  5. hej rukksar hur vet du allt om neymar

    SvaraRadera
  6. Hej lavesh. Neymar är en mycket nära vän till mig.

    haha nej skj bara, har letat efter info om honom lite överallt :)

    SvaraRadera
  7. ah ok kan jag får din emil ?

    SvaraRadera