torsdag 17 februari 2011

Ryan Bertrand hoppas på en plats i Ancelottis trupp


Efter att ha varit utlånad i fyra år är nu 21-åriga Ryan Bertrand tillbaka till Chelsea. Ryan lånades först ut till  Bournemouth, sedan Oldham Athletic, Norwich City, Reading och Nottingham Forest. Efter att ha kommit tillbaka till The Blues fick vänster backen även spela för reservlaget i 45 minuter, då de mötte West Ham under veckan. Efter 4-3 vinsten hoppas Ryan att han snart också ska få en plats i Ancelottis trupp. Bertrands första mål är att hitta en plats på bänken, och hans första möjlighet till det är på lördag i FA Cupen när Chelsea möter Everton hemma.

" Jag hoppas på att jag får vara en del av A-laget." - berättade 21-åringen

Som det ser ut nu, kan det vara ganska svårt att få en plats i truppen eftersom Yuri Zhirkov snart är tillbaka, och sedan har Chelsea Ashley Cole som inte är skadad och har en säker plats som vänster back, och vi får även inte glömma bort David Luiz som också kan spela som vänsert back. Chelsea har gott om vänster backar just nu, men det är aldrig dåligt att ha en till, och då syftar jag på Ryan. Det kanske inte blir någon match för A-laget eller så kanske det blir det, men att vara med i truppen är också en positiv början i hans karriär.

" Under de senaste åren har jag känt att jag har förbättrats efter att jag har varit utlånad. Det har varit bra för mig. Nu tänker jag att jag gjorde det som behövdes när jag var utlånad, men nu är det dags att prestera i Chelsea." - uttalade Bertrand

Att fånga Ancelottis uppmärksamhet är viktigast för Ryan, och det har han även gjort efter att Ancelotti sa till honom att han borde få spela 45 minuter mot West Ham vilket han också gjorde, så om det fortsätter såhär kommer vi troligen få se Ryan i truppen snart.

/ Rukksar

1 kommentar:

  1. - aldrig hört talas om honom faktiskt.. men det kan bli jävligt svårt att fånga ancelottis uppmärksamhet under dessa tuffa tider men man ska väl aldrig säga aldrig så vi får se hur det går!

    SvaraRadera