onsdag 23 februari 2011

En glad Ancelotti hoppas på att få se samma prestation mot Man United


Vilken lyckad Champions League match det blev för Chelsea igår! Om jag ska vara helt ärligt, så var jag faktiskt ganska nervös om hur det skulle gå för Chelsea efter förlusterna, men det gick ändå bra. Chelsea har ju bara en titel som de kan sträva efter, och det är Champions League, och just därför är det så viktigt att det går bra i den här tävlingen. Chelsea har ju även aldrig vunnit den stora titeln, så det skulle vara en underbar känsla att se de kungsblåa laget bära upp den prestigefyllda trofén för första gången och att få se fansen jubla medan den underbara Chelsea låten " Blue is the colour" spelas i bakgrunden. Åh vilken känsla! En känsla jag längtar efter, underbara scener jag längtar efter att se, och underbar jubel jag längtar efter att höra! Tänk er vad speciellt det kommer att vara om ni sedan för era barnbarn kommer att kunna berätta om att ni såg med era egna ögon när Chelsea vann den stora titeln för första gången och att ni inte har behövt läsa om det i historieböckerna, du kommer vara en del av historian!

Tänk er känslan för de som sitter i arenan när Chelseas hjältar kommer springande fram till fansen och säger, WE ARE THE CHAMPIONS! Jag skulle ordagrant svimmat, jag är seriös! Helt klart svimmat bland alla andra fansen och sedan skulle jag vaknat upp och fortsätta att fira medan jag skulle hålla upp den fina Chelsea flaggan och skrika, KEEP THE BLUE FLAG FLYING HIGH!


Om Chelsea inte skulle vinna Champions League i år skulle jag verkligen vilja vara med när de gör det. Jag undrar verkligen med vilken tränare vi kommer vinna titeln med, kommer det att vara Ancelotti? Eller kommer det att vara någon som vi inte ens har i tankarna just nu? Vilka spelare kommer att vara med? Kommer Drogba kanske hinna att uppleva det? Eller kommer kanske Sturridge vara en nyckelspelare för Chelsea när de vinner titeln? Hmm, många frågor eller hur? Men väldigt spännande frågor som man verkligen ser framemot att få svar på, och det är det som är så spännande med fotboll. Det är alltid någonting ens favorit lag strävar efter, och eftersom man är ett fan så är det samma sak man önskar. Ibland undrar jag verkligen hur tråkigt livet skulle vara utan underbara Chelsea. Jag är så glad att jag hittade det här underbara laget, tackar Allah för det!

Anyways, efter vinsten uttalade bossen såhär: " Vi lever fortfarande. Jag hade den tanken innan matchen och jag uttalade det. Nu vill jag se mina spelare göra om det här igen, igen och igen."

En glad Ancelotti vill att Chelsea presterar likadant mot Manchester United. Han vill alltså se en vinst och en Chelsea som samarbetar och är i god form. Bossen tyckte att han såg en bra start från Torres och Anelka, vilket han tycker var jätte bra, och det är en bra start han också önskar eller snarare sagt kräver mot Man United.

 " Det var en bra prestation eftersom vi spelade med intelligens. Köpenhamn försökte göra som de oftast gör och de försökte att pressa. Vi spelade snabbt längst framme och undvek deras press, och det är därför jag säger att vi spelade med intelligens.Vi gav inte Köpenhamn möjligheten till att de ska kunna pressa." - sa Ancelotti glatt

Som ni vet så satt Drogba återigen bänkad, och återigen vill jag veta varför. Ancelottis förklaring är att det bara är kombination och ingenting mer. När man har två fantastiska anfallare så måste man kombinera ibland säger bossen. Jag undrar om vem som får börja mot Man United. Anelka vill jag ha kvar på plan!


FC Köpenhamns tränare var inte lika glad som Ancelotti, och Solbakken tycker att Chelsea var det bättre laget. Han förklarade att Chelsea var starkare och att Köpenhamn hade många tekniska fel. När Köpenhamn hade deras möjligheter så passade de bort chanserna eller så hade de inte den styrkan som behövdes för att komma igenom Chelseas mur tyckte Solbakken.

 " Om jag ska vara ärlig så hade inte vissa av mina spelare deras bästa dagar. Chelsea hade mer kvalité och då såg vassare och snabbare ut. Vi kanske aldrig kommer bli lika bra som Chelsea, men om det skulle vara en annan dag så skulle vi kunnat komma närmare dem." - sa Solbakken efter förslusten


..och juste! Jag hittade en rolig video här om dagen, check it out! haha :



/ Rukksar

2 kommentarer:

  1. - Åh vad underbart det hade varit om Chelsea vunnit över ÄCKELMANCHESTERUNITED! Blä! Fast Rooney är hot on fire så jag hoppas Drogba sänker the red devils!

    - Vi får dra och kolla på en sådan match någon dag hjärtat ;) <3 haha!

    SvaraRadera
  2. OOUUFFF det skulle vara UNDERBART!! Det är inte bara Rooney som är on fire, utan hela United! :( Men jag hoppas vår underbara älskling Drogba kan visa vad vi går för!

    Ahhmen Absolut gumman! Det är ett måste! ;) <3

    SvaraRadera