onsdag 22 december 2010

Självsäkra Mikel


Med ett leende i ansiktet ville Mikel svara på frågan genom hans ansiktsuttryck. Frågan var alltså vem han tyckte hade imponerat honom under senaste tid, spel mässigt i Chelsea. Mikel menade sig själv, men han var ändå tvungen att välja någon annan.

- ( skrattande ) Men jag ville!.. Nej men, alla har gjort sin sak på sistone, och laget har spelat bra, förutom de senaste matcherna som inte har gått så bra, men det kommer att ordna sig.  - berättade Mikel tillslut.

En mycket självsäker spelare måste också lukta gott, och enligt Kalou så brukar Mikel alltid spraya parfym på sig själv innan alla matcher. Är det sant Mikel? Mikel kollade på Kalou som den här gången också valde att vara med Mikel under hans intervju.

- Jag brukar aldrig göra det innan någon match! säger han medan han kollade på Kalou, och sedan fortsätter han
- ... men innan jag lämnar hotellet och huset så brukar jag göra det.

Det verkar som att Kalou och Mikel har en bra relation och umgås oftast med varandra, samtidigt som de också retas med varandra. Men det visar egentligen bara att de tycker om varandra väldigt mycket, vilket är gulligt!

Mikel fortsatte att intervjuas och berättade om att han kommer ihåg då Chelsea mötte Watford. Mourinho var väldigt sur under pausen då det stod 0-0 mellan lagen. Mikel berättade att Mourinho kom in i omklädningsrummet och skällde på alla spelare, men mitt i Mikels berättande så kände sig Kalou för att lägga till en kommenter :

- Och efter det så gjorde jag mål!, berättade Kalou stolt medan Mikel den här gången höll med honom och sa att laget presterade mycket bättre efter det.

Efter den diskuterade Watford matchen avslöjade vår självsäkra mittfältare att han även är väldigt duktig på att spela basket, och att han gillar att kolla på tennis. Mikel förklarade även att han tycker om att ta det lugnt hemma helt själv då han kan slappna av rejält med TV:n framför sig, men det bästa stället Mikel vet är hemma i Afrika. det kommer alltid att vara hans riktiga hem.



/ Rukksar

4 kommentarer:

  1. - alltså varenda gång du tar med en intervju kan jag se dig framför mig i en soffa medan du intervjuar dem, hahahaha jag vet jag är störd!

    SvaraRadera
  2. HAhahaah skulle vara ÖVERLYCKLIG om jag fick chanser att intervju dom!

    SvaraRadera
  3. Haha Jag oxå Merei ;3 jag oxå var ÖVERLYCKLIG om jag hade fått se deras skor !

    SvaraRadera