onsdag 20 oktober 2010

Ancelottis kommentar angående Rooney

Efter gårdagens match är Zhirkov mycket värdig  att få beröm från Ancelotti. Ryssen presterade mycket väl som vänster mittfältare. Enligt Ancelotti tyckte han att Yuris mål var fantastik igår.

" Han spelade mycket bra , han hade ingen som helst problem med att spela som mittfältare. Han gjorde ett mål som var mycket viktigt för laget. Han öppnade spelet för oss vilket gjorde det lättare för vinst"- Ancelotti

Det blev också beröm för Anelka som gjorde sitt fjäre mål i Champions League den här säsongen och sitt 50:e mål i Chelseas tröja.  

"Nicolas är en fantastisk spelare, han visade att han kunde spela bra i Drogba position också "

Trots ledningen anser Ancelotti att Chelsea fortfarande ska hålla kvar fokus för nästa match. Han sa att lagets mål är att komma på första plats inom gruppen. När det gäller laget Spartak tyckte italienaren att de hade myckter bra spelare med olika färdigheter, förmågor och att de helt enelkt körde mycket bra fotboll.

En bra nyhet som Ancelotti meddelade idag som inte gäller Spartak matchen är att Drogba troligen kommer att vara tillbaka under helgens Premier League match mot Wolverhampton. 

Innan Ancelotti lämnade rummet ställdes en sista fråga. Frågan var om Ancelotti såg några som helst möjligheter till att Wayne Rooney skulle kunna bli en av The Blues nu i Januari.

Ancelotti svarade :

" jag tror att jag måste svara på denna fråga flera gången nu framöver, men jag vill vara helt ärlig nu. Jag tycker inte om när vissa tränare pratar om mina spelare och jag vill inte göra det samma. Jag har respekt för Manchester United och Sir Alex Ferguson. Det är deras problem och jag vill inte prata om det."



/ Rukksar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar